לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

על הכתיבה

על הכתיבה מאת מיה הוד רן - מיה הוד רן - פשוט בטבע שלך - דרך גוף
על הכתיבה מאת מיה הוד רן - מיה הוד רן - פשוט בטבע שלך - דרך גוף


איפה פגשה אותי הכתיבה.


מילים, תודעה, יצירה

בריאה
אם היו אומרים לכם שכל מה שתגידו ? יתקיים, איך הייתם משתמשים במילים שלכם ?
פעם מישהו אמר לי להיזהר עם משאלות ? כי הן מתגשמות. בלי להרגיש אנחנו משתמשים במילים כל הזמן : מבקשים בתפילות, מטמינים פתקים בכותל, כותבים מכתבים. כל דיבור שלנו עם האחר הוא בקשה שמתממשת, גם כשאנחנו מצהירים אהבה, גם כשאנחנו מרכלים. מילים הן בריאה.
אלוהים אמר ויהיה אור ? והיה אור, ואחריו עולם שלם.
חז"ל ידעו את זה כבר מזמן : החיים והמוות ביד הלשון.

מה המצב
כששואלים אותנו מה שלומנו ואנחנו עונים "סוחבים" אנו יוצרים מציאות בצורת המילה `סוחבים` : קשה, כואבת, איטית. כשאנחנו אומרים "נפלא" המציאות מחייכת אלינו רק מעצם המילה הרכה והעוטפת הזו. כשאנחנו אומרים ש"יהיה טוב" אנחנו דוחים את בוא הטוב שרוצה להגיע כבר עכשיו. כשאנו עונים `בסדר`, זו הסתפקות במועט.

חיבור
על פי התורה הבודהיסטית שלושת צורות הביטוי שלנו, הקובעות את עולמנו, הן מחשבה, דיבור ועשייה. בסדר הזה. קודם חושבים, ורצוי שרק אחרי אומרים, ובסוף מביאים לכדי פעולה. אלו שלושה שלבים, כשדיבור הוא החיבור בין המחשבה למעשה, הדרך בין הראש לידיים עוברת בלשון.

מילים
יש מדיטציות שבהן משננים מילים, כמו בדת. גם אם אתה לא מבין או מאמין במה שאתה אומר, יש כוח למילה והתפילה נשמעת. המילים יוכלו להפוך למציאות, אפילו אם הכוונה תגיע אחרי. לחשוב, לדמיין, להגיד מילים כמו "שלום", "תקווה", זו פעילות שיכולה ליצור הוויה. יש מחקרים אנרגטיים שנעשו על האותיות בעברית שכל אחת מהן היא יצירה מעוררת השראה, וחיבור המילים מזמין מציאות מסוג מסוים.

גול עצמי
אנשים שמקטרים כל הזמן, כאלה שמפחדים במחשבות ובמילים, בעצם מרכזים אנרגיה בכיוון ? המציאות מתגשמת באמצעות המילים שלהם עצמם. היום אנשים מתחמקים מהאחריות על המילים. הם כותבים באופן פוגע ומתחבאים בשם בדוי בטוק בק באינטרנט. הם צועקים בטלפון על נותן שירות כי לא רואים אותם ובשל כך הם מרגישים חופשיים יותר. כשאנו פוגעים במילים אנו קודם כל פוגעים בעצמנו. שימוש במילים באופן רע כלפי הזולת היא גול עצמי.

נימה
האופן בו אנחנו מדברים הוא האופן בו אנו חיים ? באיזון או בקיצוניות, בגסות או בעדינות, ברכות או בנוקשות. שימו לב למשך יום אחד לאופן בו אתם מדברים עם אנשים שונים, הקשיבו לעצמכם, אפילו תקליטו. איך אתם מדברים עם ההורים, עם האהוב, עם המוכר. לא תאמינו. לא תאמינו לטון המשתנה, לנימה המתהפכת, לקצב שמתאים את עצמו. אדם אחד מוציא מכם מילים סוגרות ואחר מחלץ מכם רעננות. חבר עושה לכם לדבר בליטוף וחבר אחר גורם לכם לגמגם.

הסיפור שלי
אם הייתם מספרים את הסיפור שלכם לפני 10 שנים והיום, או אפילו לפני שבועיים, הוא היה שונה לגמרי. כנ"ל לגבי מצב הרוח בו אמצא אתכם ואפילו מה שקרה לכם הבוקר. הסיפור מתגלגל כל הזמן. העבר משתנה כי יש בכוח ההווה לרפא, גם במילים. אפשר ללמוד לס?פר.

מתוך רגישות זו למילים, אני יוצאת אל לימוד הכתיבה. המילים הכתובות הן עבורי דרך חיים. תהליכים רבים שאני חווה אינם יכולים להיות מעובדים ללא עט. פעם הכתיבה היתה עבורי מפלט, אחר כך התחייבות, כיום היא ביטוי, במה, תקשורת. ויותר מזה. צורך קיומי. לאחר שפתרתי עם עצמי סוגיות רבות דרך הכתיבה והבנתי את כוחה של זו, הצעתי לאנשים להשתמש במילים. לכל אחד יש סיפור, והוא מרתק, באופן המיוחד אך ורק לו. בעבודתי עם אנשים אני מעוררת אותם לדעת להשתמש במילים באופן שיעשה להם טוב, ואז גם לשחק אתן ? להצחיק, לדמות. לספר את הסיפור שלנו מכיוונים מנוגדים, בזמנים אחרים, מזוויות מבט שונות. להשמיע אותו לעצמנו, ולספר אותו שוב, מחדש.

רוצה לכתוב?
מגוון דרכים אליך-
טיפול רגשי ביצירה
סדנאות כתיבה חד פעמיות
מסע הגיבורה - סדנת כתיבה לנשים
מקש לזהב - סדנת עומק בכתיבה




מיה הוד רן מיה הוד רן, סופרת, עיתונאית, מטפלת בכתיבה ובסיפור, מנחת סדנאות כתיבה, מלמדת ביבליותרפיה לאנשי מקצוע, מרצה על מסע הגיבור.ה, פעילה סביבתית ומפיקת הפודקאסט סיפור ירוק, על יזמות אקולוגית.

כל המאמרים של מיה הוד רן - פשוט בטבע שלך:

סדר חדש

סדר חדש

עוד מעט קט נשב מסובין לשולחן הסדרונבחר היכן אנו מניחים את תשומת הלב שלנו.האם באיחולי מכות לצרינו?האם בהלל למלחמות וזעם?האם בהמשך קידוש תודעת הטרף?» מאת מיה הוד רן

סדר חדש

סדר חדש

» מאת מיה הוד רן

איפה נמצא הריפוי? פשוט בטבע שלך

איפה נמצא הריפוי? פשוט ב

כיצד טיול עם בתי הזכיר לי שהטבע מניח את הריפוי ליד הפצע ואיך זה קשור לכתיבה.. וגם .. טקסטים להשראה ותרגילי כתיבה מידי שבוע» מאת מיה הוד רן

כל הפעילויות של מיה הוד רן - פשוט בטבע שלך:

כתיבה יוצרת - קבוצת ווטסאפ פשוט בטבע שלך

כתיבה והשראה

רוצה לקבל טקסטים, תרגילים, עדכונים ורעיונות לכתיבה ולהשראה? הצטרפ.י אל קבוצת הווטסאפ השקטה עם מיה הוד רן ? פשוט בטבע שלך - ללא תשלום. הקישור לקבוצה יתגלה עם הרשמה בכפתור `הצטרפות והרשמה`.» עם מיה הוד רן

כתיבה יוצרת - קבוצת ווטסאפ פשוט בטבע שלך

כתיבה והשראה

עם: מיה הוד רן

מקש לזהב, סדנת כתיבה לאמיצים.ות בלבד.

סדנת עומק בכתיבה

כלים לריפוי, בריאה ביצירהכל מפגש מורכב מקריאת טקסטים, כתיבה, מעגל סיפורים שבעלפה, אגדות, מוסיקה ותפילה. הלמידה שזורה בדוגמאות ספרותיות וטיפוליות, תירגול, ביטוי, תקשורת והתבוננות פנימית.» עם מיה הוד רן

מקש לזהב, סדנת כתיבה לאמיצים.ות בלבד.

סדנת עומק בכתיבה

עם: מיה הוד רן

מסע הגיבורה - סדנת כתיבה לנשות מקצוע

מסע הגיבורה

מסע בירור וצמיחה, השלת אירועי עבר, שממשיכים להשפיע עלינו,התגברות על מכשולי תקופת מעבר שמעסיקה אותנו בימים אלה,בריאת הסיפור שאנו רוצות לרקום לעתיד שלנו.באמצעות כתיבה, כלי פשוט, חודר וזמין.» עם מיה הוד רן

מסע הגיבורה - סדנת כתיבה לנשות מקצוע

מסע הגיבורה

עם: מיה הוד רן

שיתוף חברים
עם : מיה הוד רן